marți, 1 iulie 2008

Ce este Fara Cartoane?

Fara Cartoane este o initiativa personala iscata de o intamplare de saptamana trecuta.

Eram intr-una din zile la cumparaturi, printre altele am luat si pasta de dinti. In contextul in care joi am sustinut o prezentare in cadrul targului Energia Viitorului eram mai sensibil decat de obicei la orice problema de mediu. Asa se face ca in momentul in care am pus pasta de dinti in cos mi-am dat seama ca nu am nevoie si de cartonul in care este reambalata respectiva pasta.
Cartonul respectiv este un element absolut inutil dar reuseste cu foarte mare succes sa polueze.

Mergand pe firul asta logic mi-am dat seama ca sunt si alte produse care sunt insotite de inutilul dar poluantul carton; meniurile de la Mac si alte fast-food-uri, guma de mestecat Orbit, dozele de bere prinse in ciorchine si apoi puse in carton, ca sa fie doar cateva exemple.

Ideea?

Ei, atunci care-i ideea, ce vreau sa fac cu blogul asta. Vreau sa constientizeze cat mai multa lume aspectele de mai sus si impreuna sa le spunem si companiilor despre aceasta problema.

Cum?

Uite, eu cand mai merg sa mananc la Mac o sa cer la pult sa nu-mi puna cartoane (daca iau pt. acolo), sa-mi puna in farfurie refolosibila. Sau data viitoare cand cumpar pasta de dinti o scot frumos din cutie si merg la casa doar cu tubul, la fel si cu alte produse care se preteaza la astfel de abordari.

5 comentarii:

Richard M. Ilie spunea...

Chestia cu Mac-ul chiar ai facut-o atunci seara si ne-am distrat pe seama vanzatoarei care ne credeam glumeti. Nu, noi suntem f. seriosi. Cartonul ala era absolut de prisos.

Nutu Valea spunea...

Lasa ca or sa mai auda ele, vanzatoarele de astea si la un moment dat tot trebui sa spuna mai sus!

Anonim spunea...

Intru totul de acord :)
cred ca asa cum stau gagicile de la firmele de tzigari cu promotziile la iesirea din magazin, asa ar trebui pus cineva cu un cosh mare cu semn de RECICLARE ! care sa opreasca lumea si sa le vorbeasca frumos ca sa constientizeze, si eventual sa lase cartonul la acel cosh. Sunt ferm convins ca va lasa ptr ca orikum cartonul va fi aruncat la gunoi acasa.

Ideea e.. Tip Top !

Nutu Valea spunea...

@masterflava: Tip Top este de bine? :)

JA spunea...

Tip Top in banateneste/nemteste inseamna categoric DA (ceva de genul.. TREABA BUNA FACUTA)

:)